Πληροφορίες για το ψηφιακό σύστημα κρατήσεων στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Το σύστημα κρατήσεων

Ένας επισκέπτης που επιθυμεί να συμμετάσχει σε μία εκδήλωση του Μουσείου μπορεί να δηλώνει την πρόθεσή του αυτή μέσω των ψηφιακών υπηρεσιών του Μουσείου (ΨΥ-ΕΑΜ). Για να κάνει την κράτηση πρέπει να έχει δημιουργήσει πριν έναν λογαριασμό στις ΨΥ-ΕΑΜ.

Τί είναι ο λογαριασμός;

Με τη δημιουργία ενός λογαριασμού στις ΨΥ-ΕΑΜ αποκτούμε μαζί σας μια πιο προσωπική σχέση στην οποία μπορείτε να έχετε πολλαπλά οφέλη. Από τα σημαντικότερα είναι η δυνατότητα να επιλέξετε τους τομείς των δραστηριοτήτων που σας ενδιαφέρουν ώστε να έχετε έγκαιρη προσωπική πληροφόρηση για αυτές που σας ενδιαφέρουν και με άμεση δυνατότητα να εκδηλώσετε ενδιαφέρον να κάνετε κράτηση.

Τι στοιχεία απαιτούνται για τη δημιουργία ενός λογαριασμού;

Τα βασικά στοιχεία που απαιτούνται για να δημιουργήσετε τον προσωπικό σας λογαριασμό στις ΨΥ-ΕΑΜ είναι το ονoματεπώνυμό σας και το e-mail σας. Θα ορίσετε και το όνομα της ψηφιακής σας ταυτότητας (user name) και θα ορίσετε και το προσωπικό σας κωδικό πρόσβασης (password). Τα στοιχεία που μας δίνετε μένουν σε εμάς, δεν τα μεταβιβάζουμε σε τρίτους, ούτε τα αλλοιώνουμε με οποιοδήποτε τρόπο. Επίσης, το συνθηματικό σας (password) παραμένει δική σας υπόθεση. Υπάρχει, όμως, και η περίπτωση να σας ζητηθούν πρόσθετες πληροφορίες π.χ. εάν είστε εκπαιδευτικός και προτίθεστε να διοργανώσετε εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα στο σχολείο σας (περισσότερες πληροφορίες για τα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα θα βρείτε εδώ).

Ποιοί έχουν δικαίωμα δημιουργίας λογαριασμού;

Όλοι.

Τι είναι το προφίλ του λογαριασμού μου;

Δημιουργώντας έναν λογαριασμό μπορείτε στη συνέχεια να καθορίσετε παραμέτρους που θα κάνουν την αμοιβαία μας επαφή πιο συγκεκριμένη. Για παράδειγμα, μπορείτε να δηλώσετε τομείς στους οποίους θέλετε να σας ενημερώνουμε. Ακόμη, αποκτάται τη δυνατότητα να δημιουργήσετε εξατομικευμένες πορείες επίσκεψης, να μας δώστε προαιρετικά πρόσθετες πληροφορίες για εσάς, την επιθυμητή γλώσσα επικοινωνίας (ελληνικά ή αγγλικά) κ.ά.

Τι είδους κρατήσεις υπάρχουν;

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες κρατήσεων, ανάλογα με ποια δραστηριότητα σχετίζονται και όλες απαιτούν τη δημιουργία λογαριασμού:

Κράτηση σε δραστηριότητα που υλοποιείται μέσα στο Μουσείο.

Σε αυτήν την περίπτωση οι κρατήσεις έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Τη δραστηριότητα που απευθύνεται
  • Τον αριθμό θέσεων που κάνετε κράτηση

Στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει ένδειξη των διαθέσιμων θέσεων την στιγμή της κράτησης ΚΑΙ ο μέγιστος αριθμός θέσεων που μπορεί να δεσμεύσει μία κράτηση.

Κράτηση σε δραστηριότητα που μπορείτε να συμμετάσχετε εξ αποστάσεως μέσω του διαδικτύου (EAM-Live!)

Η περίπτωση αυτή είναι παρόμοια με την προηγούμενη αλλά δεν απαιτείται η φυσική σας παρουσία στο Μουσείο. Συνήθως οι διαθέσιμες «θέσεις» είναι περισσότερες αλλά αφορούν ΜΙΑ μόνο «θέση» ανά κράτηση.

Κράτηση για εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα

Η κράτηση αυτή είναι λίγο πιο σύνθετη γιατί πρέπει να καθοριστούν περισσότερες λεπτομέρειες (παράμετροι) για την επιτυχή υλοποίησή τους (περισσότερες πληροφορίες για τα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα θα βρείτε εδώ).

Τι έπεται μιας κράτησης;

Στο προφίλ του λογαριασμού σας μπορείτε να βρείτε όλες τις ενεργές κρατήσεις που έχετε κάνει για μελλοντικές δραστηριότητες του Μουσείου.

Εκεί, μπορείτε να κάνετε και Ακύρωση μιας κράτησης γιατί τελικά κρίνετε ότι δεν θα μπορέσετε να συμμετάσχετε.


Σας παρακαλούμε να κάνετε ακύρωση μιας κράτησης στην οποία τελικά δεν θα μπορέσετε να παρευρεθείτε, ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε άλλους να κάνουν χρήση των θέσεων που είχατε δεσμεύει.


Ακύρωση κράτησης μπορείτε να κάνετε μέχρι 48 ώρες πριν από τη δραστηριότητα.

Δύο ημέρες πριν από τη δραστηριότητα θα λάβετε ένα e-mail που αφενός θα σας θυμίζει την κράτηση που έχετε κάνει και αφετέρου θα περιλαμβάνει και μία Επιβεβαίωση Κράτησης (Voucher) την οποία πρέπει να έχετε μαζί σας κατά την άφιξη στο Μουσείο, είτε εκτυπωμένη είτε ηλεκτρονικά σε κάποια φορητή σας συσκευή (π.χ. τηλέφωνο ή tablet). Η Επιβεβαίωση Κράτησης θα σκαναριστεί κατά την άφιξή σας ώστε τελικά να μπορέσουμε να υπολογίσουμε τυχόν αδιάθετες θέσεις για άτομα σε Λίστα Αναμονής.

Μπορώ να συμμετάσχω σε κάποια εκδήλωση του Μουσείου χωρίς να έχω κάνει κράτηση προηγουμένως;

Μπορεί να είναι εφικτό εφόσον υπάρχουν αδιάθετες θέσεις. Κατά την άφιξή σας δηλώνετε την πρόθεσή σας και κατά σειρά προτεραιότητας δημιουργείται Λίστα Αναμονής.

Έχω πρόσκληση για κάποια εκδήλωση. Πρέπει να κάνω κράτηση;

Όχι. Οι διαθέσιμες θέσεις για κρατήσεις έχουν εξαιρέσει θέσεις που προβλέπονται για συμμετοχές με προσκλήσεις.

Σε περίπτωση που έκανα κράτηση για εξ αποστάσεως συμμετοχή σε δραστηριότητα του Μουσείου, τι πρέπει να κάνω;

Στην περίπτωση αυτή η Επιβεβαίωση Κράτησης (Voucher) που θα σας σταλεί 48 ώρες πριν την εκδήλωση θα έχει έναν σύνδεσμο με τον οποίο θα συνδεθείτε μέσω του διαδικτύου την ώρα που θα σας υποδεικνύεται εκεί.

Δεν μπορείτε να συνδεθείτε πριν από την ημερομηνία και ώρα που υποδεικνύει η Επιβεβαίωση Κράτησης (Voucher). Αν, όμως, η εκδήλωση έχει αρχίσει, μπορείτε να συνδεθείτε και αργότερα, χάνοντας τη ροή που έχει προηγηθεί.

Να έχετε υπόψη σας ότι όλες οι δραστηριότητες του EAM-Live! θα αποθηκεύονται μετά την εκδήλωση στο κανάλι YouTube του Μουσείου, όπου μπορείτε να τις παρακολουθήσετε σε ύστερο χρόνο. Δεν θα μπορείτε βέβαια να κάνετε ερωτήσεις ή επισημάνσεις στο πάνελ της εκδήλωσης.

Πως μπορώ να ενημερωθώ για τις επερχόμενες εκδηλώσεις του Μουσείου;

Καταρχάς στην κεντρική ιστοσελίδα μας θα γίνονται ανακοινώσεις (Δελτία Τύπου) με τις πληροφορίες της εκδήλωσης. Από εκεί μπορείτε άμεσα να επιλέξετε να κάνετε κράτηση.

Αν έχετε δημιουργήσει λογαριασμό και έχετε δηλώσει τις κατηγορίες δραστηριοτήτων που σας ενδιαφέρουν (π.χ. διαλέξεις ή ξεναγήσεις), θα δεχθείτε προσωπική ενημέρωση στο e-mail σας για επερχόμενη δραστηριότητα της κατηγορίας που σας ενδιαφέρει.

Τέλος, μεταβαίνοντας στην ιστοσελίδα των Ψηφιακών Υπηρεσιών και στην υποκατηγορία του Ημερολογίου, θα βρείτε όλες τις προσεχείς δραστηριότητες, που αν απαιτούν κράτηση, θα μπορείτε να τις κάνετε από εκεί.

Υπάρχει οικονομική επιβάρυνση στο σύστημα κρατήσεων;

Φυσικά όχι. Όλες οι παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες παρέχονται στο κοινό δωρεάν.

Σημειώστε, όμως, ότι δραστηριότητες που υλοποιούνται ΜΕΣΑ στο Μουσείο προϋποθέτουν την αγορά εισιτηρίου της κατηγορίας που δικαιούστε.

Οι δραστηριότητες υλοποιούνται τις ώρες λειτουργίας του Μουσείου;

Όχι απαραίτητα. Διαβάστε τις πληροφορίες της δραστηριότητας για να εντοπίσετε την ημέρα, ώρα και τόπο υλοποίησης της δραστηριότητας,

Δεν έχω δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο, ούτε δεξιότητες χειρισμού ψηφιακών συσκευών. Δεν μπορώ τότε να συμμετέχω σε δραστηριότητες του Μουσείου;

Αν και στόχος μας είναι να καταλήξουμε σε αποκλειστική ψηφιακή κράτηση στις δραστηριότητες του Μουσείου, κατανοούμε και τις όλο και πιο σπάνιες περιπτώσεις αυτής της κατηγορίας κοινού. Σε τέτοιες περιπτώσεις, παρακαλούμε να καλέσετε στο τηλ. 213 214 4856 όπου προσωπικό του Μουσείου θα σας βοηθήσει να κάνετε την κράτηση που επιθυμείτε. Στην περίπτωση αυτή θα σας δοθεί ένας αριθμός που θα πρέπει να τον πείτε ή να τον υποδείξετε κατά την άφιξή σας στο Μουσείο.

Γιατί δημιουργήσατε όλη αυτή η ιστορία με τις ψηφιακές κρατήσεις;

Καταρχάς, γιατί χαιρόμαστε να καταγράφουμε τη συμμετοχή σας!

Επίσης, θέλουμε μια πιο προσωπική επαφή μαζί σας.

Στο πλαίσιο μελλοντικής εξέλιξης των δραστηριοτήτων μας είναι χρήσιμο να βλέπουμε και να μελετούμε την αποδοτικότητά τους. Οι δραστηριότητές μας δεν είναι προϊόν ενός «καπρίτσιου» του Μουσείου, αλλά μια συνειδητή και επίπονη διαδικασία να προσεγγίσουμε εν τοις πράγμασι την κοινωνία.

Πέρα όμως από τους αριθμούς, η συμμετοχή σας είναι ανάσα ζωής για τον οργανισμό μας. Χαιρόμαστε να σας φιλοξενούμε. Κι αν μένετε ευχαριστημένοι, χαιρόμαστε διπλά! Πρέπει όμως να το ξέρουμε κι όχι να το φανταζόμαστε. Και αυτό, δυστυχώς, δεν γίνεται εφικτό μόνο με μολύβι και χαρτί.